
Současná politická scéna je spíš taková tragikomedie, kdy žádná ze stran nemůže pořádně plnit svůj program, ani kdyby chtěla a podle toho to i tak vypadá. ČSSD je proti poplatkům, přitom to byl právě David Rath, který tady chtěl původně zavádět poplatky a vybírat peníze například za jízdu sanitkou. ČSSD rozjednala s USA radar, Jiří Paroubek byl jeho hlasitým zastáncem, nyní už ho taky nechtějí. Je vidět, že někteří dělají jen to, co je populární, ale už nechtějí dělat to, co je potřebné. Tak se totiž v české politice neudržíte.
Ale teď k samotným poplatkům. Říká se, že vláda nedokáže vysvětlit lidem, proč jsou poplatky správné a potřebné. Tohle je prostě politika. Nevyhrává ten, kdo dělá správné věci. Vyhrává ten, kdo lidem slíbí víc, kdo lidem dokáže říct a přesvědčit je, že dostanou chleba, i přesto, že nebudou pracovat. Co na tom, že to tak nikdy nebude. Jde jen o to lidi přesvědčit. Mě snaha zrušit poplatky nepřesvědčila a to hned z několika důvodů. Chápu totiž, že díky poplatkům
- teď nemusím u doktora čekat 4 hodiny jako jsem čekával dřív (a to vůbec nepřeháním)
- že stát získá spoustu peněz, které může věnovat na rozvoj nemocnic (i když to zatím není vidět)
- že stát získá spoustu peněz, které může dát na léčbu těžce nemocných, na které doteď nebylo
- že když se poplatky zruší, že to ty lidi stejně zaplatí, jen ne takhle přímo
- že se díky poplatkům mohla zlevnit 1/3 všech léků, hlavně drahých, na které zase nemocní lidé, kteří často nemůžou za svoji nemoc, často opět neměli
- že díky poplatkům může být limit na léky, 5.000 korun, kdy ne zrovna málo lidí ročně zaplatilo desítky tisíc ze svého na léčbu a teď jim to stát vrátí a víc, než těch 5.000 korun, už za léky nezaplatí
- že těch 100 korun má prostě každý, jen lidi z principu nechtěji platit, protože jsou zvyklí z 40 let trvajícího socialismu, že měli všechno zadarmo (což stejně byla jen iluze)
- že rušit poplatky je jen komunistická nezodpovednost, že je lepší je poplatky doladit, aby neplatili ti, co na to opravdu nemají, ale aby ti, kteří na to mají, mohli takhle přispívat na ty ostatní, těžce nemocné, na nemocnice atd.
Současná vláda je prostě hloupá, že chce něco s touhle zemí dělat, že chce pomáhat lidem (i když hlavně té nemocné menšině), že populisticky nenechali zdravotnictví "zadarmo". Jsem zvědav, jak komunistická vláda, pokud za dva roky bude, tady bude v době krize a nutnosti držet vyrovnaný rozpočet (ne jako za dob Sobotky -150 mld. shodek), který jsme se zavázali plnit pro vstup do EU. Jsem zvědav, jak nás ČSSD požene do EU, když je to podle nich tak výhodné a už jsme tam prý měli dávno být. Jak socialistická vláda nechá vše zadarmo, rozdá pastelky a další nesmysly a přitom bude mít peníze i na vše ostatní a zároveň bez shodku.
Jsme jediná země, kde komunisti, kteří zabíjeli lidi z vlastního národa, posílali je do koncentračních komunistických pracovních táborů, stříleli lidi na hranicích jen proto, že chtěli pryč, zakazovali lidem cestovat, omezovali je a psychicky týrali, že jsme jediná postkomunistická země, kde tihle zmrdečci stále mají nějakou moc, bez toho, aniž by se přejmenovali či lidem omluvili. Trošku smutné, ale je vidět, že lidi se nechají koupit na 30 korunový poplatek a rádi zapomenou. Díky všem, kteří nezapomněli.
Autor: Axiss
Související články
- ČSSD s komunisty ztrácí. Lidé se mají stále lépe.
- Plaťte poplatky u lékaře, vyzývají slušní lidé
- ČSSD a jejich předvolební triky
- Vajíčková stávka proti ČSSD
- Jak jsem začal volit ČSSD
Diskuse k článku (27)
1
jerevánek
20.12.2008 20:05
Ty jsi můj člověk !!! Výborný článek.
2
Marek
20.12.2008 21:29
Svatá pravda!Výborný článek.
3
pitras
20.12.2008 21:44
Presne si to pomenoval. U nas boli dvacky. Terajsia socialna-zlodejska-mafianska vlada Vibratora Fica ich zrusila. A vypada to opat tak ako si to popisal. Myslim, ze ten vas Paroubek sa velmi uci od Vibratora, ako robit politiku. Tu je to navrat o 20 rokov spat. Nedovolte, aby sa takyto Vybratorovia dostali u vas k moci.
4
Axiss
20.12.2008 21:50
pitras: Lidi jsou nepoučitelný. U nás volí jedny volby ČSSD, protože jim toho plno naslibuje. Pak zjistí, že jen slibovali, tak zvolí ODS, která už předem řekne, že budou změny, že budou poplatky atd. Ale když udělá to, proč je lidi volili, tak se to zase lidem nelíbí a zase volí ČSSD. Takhle to bude pořád dokola, protože když lidem nic nenaslibuješ, nevyhraješ volby, ale když jim budeš slibovat, tak to stejně nebudeš moc splnit, protože bys musel jedině slibovat málo, ale to by tě předehnali ve volbých ostatní, kteří budou slibovat víc.
Socialisti v ČR i na Slovensku jsou podobní. Takoví novodobí komunisté, nejsou to socialisté, jako ve Švédsku nebo jiných zemích. A to je škoda, protože i ta takzvaná levice je potřeba. Ale ne takováhle.
Socialisti v ČR i na Slovensku jsou podobní. Takoví novodobí komunisté, nejsou to socialisté, jako ve Švédsku nebo jiných zemích. A to je škoda, protože i ta takzvaná levice je potřeba. Ale ne takováhle.
5
amazonan
21.12.2008 09:19
Jsem po operaci kotníku(cca 2 měsíce)a mám opačnou zkušenost.
* Na vyšetření či kontrolu jsem čekal i 8 hodin(Motol)
* Léčba a pobyt v Motole mě dosud stál cca 2000.-,které se nezapočítávají do limitu 5000.-(ono se do něj toho moc nezapočítává)
*To,že má každý těch 100.-,je výsměch důchodcům.
Léčit se budu cca ještě 0,5 roku,takže pěkný peníz
Nejsem zastáncem komunistů(nikdy jsem je nevolil),zažil jsem za nich toho dost,ale ti co volili proti ODS volili hlavně proti aroganci a nesplněným slibům této strany a hulvátsví jeho předsedy a ministrů Julínka a Kalouska a to vůbec nemluvím o figurce pana Čunka.
Na závěr : Důchodce : 9000.- důchod
měsíc v nemocnici: -1800.-
nájemné : -3500.-(malá města)
el.,voda,teplo : -2000.-
-------
+1700.-
* Na vyšetření či kontrolu jsem čekal i 8 hodin(Motol)
* Léčba a pobyt v Motole mě dosud stál cca 2000.-,které se nezapočítávají do limitu 5000.-(ono se do něj toho moc nezapočítává)
*To,že má každý těch 100.-,je výsměch důchodcům.
Léčit se budu cca ještě 0,5 roku,takže pěkný peníz
Nejsem zastáncem komunistů(nikdy jsem je nevolil),zažil jsem za nich toho dost,ale ti co volili proti ODS volili hlavně proti aroganci a nesplněným slibům této strany a hulvátsví jeho předsedy a ministrů Julínka a Kalouska a to vůbec nemluvím o figurce pana Čunka.
Na závěr : Důchodce : 9000.- důchod
měsíc v nemocnici: -1800.-
nájemné : -3500.-(malá města)
el.,voda,teplo : -2000.-
-------
+1700.-
6
schn69
21.12.2008 12:42
Věkově jsem střední generace zažil jsem starou dobu a i tu co je teď, ale myslím si,že co se týče poplatků tak proč platit každému doktorovi ke kterému mě pošle obvodní lékař na vyšetření,aby rozhodnul o nasazení léčby.proč platit za každou položku na receptu a proč platit za služby v nemocnici,které stojí pod psa,ale být tam musím protože nemám jinou možnost.Čekání u doktora je horší než dřív a hlavně nehorázná arogance personálu to je to co se lidem nelíbí. Dál proč lidi co dřou natom mají být hůř než Ti co pro lidi mají pracovat.Ti se hádají a getikulují nebo chrápou ,spí nebo chlastaj tak proč Ti mají nehorázné platy a obyčejní mají prd.Taakže závěrem PROČ MÁM PLATIT ZA NĚCO CO NEMŮŽU OVLIVNIT?!
7
Axiss
21.12.2008 17:27
amazonan: Měsíc v nemocnici 1800 korun, to je hodně? Doma asi člověk nejí, netopí a nepoužívá vodu, že? ;-)
schn69: Tohle je zdá se pár případů vytržených z kontextu. Nikdy jsem v nemocnici aroganci nezažil, narozdíl třeba od státních úředníků. Ten konec, to je spíš jen klasická česká závist, než něco, na co má smysl nějak reagovat.
schn69: Tohle je zdá se pár případů vytržených z kontextu. Nikdy jsem v nemocnici aroganci nezažil, narozdíl třeba od státních úředníků. Ten konec, to je spíš jen klasická česká závist, než něco, na co má smysl nějak reagovat.
8
Sten
21.12.2008 19:22
No někdy mi je dost smutno z lidi okolo mě. Jak slepě a tupě následují různé reklamní a politické slogany. Bohužel co se tyce politiky, tak tam si človek nevybere, je to banda hajzlíků.
9
Adi OverRide
22.12.2008 18:23
Moc hezké = Máš bod!!!!
10
Sabotteur
23.12.2008 03:51
Amazonan: Mozna jsem debil, ale pokud duchodce stravi mesic v nemocnici, proc pritom plati doma za elektrinu, vodu a teplo?
11
HEKTOR
23.12.2008 06:36
článek je zase politický manévr, stačí si stáhnout na netu film SICKO, abyste pochopili co je zdravotnictví, co je Amerika a naše současná postkomunistická politika.
12
Petr S.
23.12.2008 16:24
Koukám, že článek se objevil až po delší odmlce, ale každopádně s ním musím souhlasit.
Pro HEKTORA: Sicko jsem viděl a dobře jsem se bavil. Moore byl kdesi výstižně nazván "socialistickým prasetem", a na jeho manipulativních demagogiích je to i vidět. Zkuste Sicko promítnout někomu, kdo zná kubánské zdravotnictví a možná dostanete facku ;-)
Pro HEKTORA: Sicko jsem viděl a dobře jsem se bavil. Moore byl kdesi výstižně nazván "socialistickým prasetem", a na jeho manipulativních demagogiích je to i vidět. Zkuste Sicko promítnout někomu, kdo zná kubánské zdravotnictví a možná dostanete facku ;-)
13
DEV
24.12.2008 11:50
1. Nemyslim si, že lidi volí socialisty a komunisty kvůli tomu, aby ušetřili 30 korun. To je jen laciná výmluva ODS, která nehledá chybu u sebe.
2. To, že se z doktora stane navíc ještě výběrčí poplatků, z něj přívětivějšího člověka neudělá, spíš naopak.
3. Zavadení poplatků není žádná reforma.
2. To, že se z doktora stane navíc ještě výběrčí poplatků, z něj přívětivějšího člověka neudělá, spíš naopak.
3. Zavadení poplatků není žádná reforma.
14
Axiss
24.12.2008 23:40
DEV: 1. Tohle jsem od ODS nikdy neslyšel. To říkám já. 2. Nemusíš tu závist k doktorům dávat tak najevo. 3. To ani nikdo netvrdí, kromě tebe.
15
DEV
27.12.2008 10:38
Jaká závist? Nechápu, jak si na to přišel. Co podle tebe doktorům závidim?
16
ohněta
30.12.2008 09:50
Jsi můj člověk, 100% souhlas
17
hok
30.12.2008 18:45
OK, plný souhlas. Ale co s nimi?
18
Divíšek
01.1.2009 10:25
Zachovejme poplatky u lékaře, protože 30,- Kč nikoho nezabije, anebo chceme, aby se z čekáren opět staly diskuzní místnosti našich starších spoluobčanů? Ale jsem pro zrušení poplatků za recepty a položky na něm.
19
Casper
04.1.2009 17:22
Politici jsou závislý na přizni voličů a ti hodnotí úspěch nebo neúspěch vlády s ohledem na momentální stav ekonomiky, vysoká zaměstnanost, nízké daně ..
Běžní voliči nepřemýšlí v delším časovém horizontu, proto při předvolebních zápasech politici staví na aktuálním požitku... To je přesně tento případ, ODS nedokázala poplatky obhájit a lidem se nelíbí, když jim někdo sahá do peneženky. Prospěšnost v budoucnu už nevidí. Nadpis je celkem výstižný. Za 30,- korun si Vás koupila čSSD :-)
Jen tak dál lidi.. Proti poplatkům nic nemám i když mou peněženku to zcela jistě nepotěší...
Komunisty zakázat, nevím proč už se tak nestalo...
Běžní voliči nepřemýšlí v delším časovém horizontu, proto při předvolebních zápasech politici staví na aktuálním požitku... To je přesně tento případ, ODS nedokázala poplatky obhájit a lidem se nelíbí, když jim někdo sahá do peneženky. Prospěšnost v budoucnu už nevidí. Nadpis je celkem výstižný. Za 30,- korun si Vás koupila čSSD :-)
Jen tak dál lidi.. Proti poplatkům nic nemám i když mou peněženku to zcela jistě nepotěší...
Komunisty zakázat, nevím proč už se tak nestalo...
20
Martin
13.1.2009 19:19
Dle mého názoru není tento článek pravdiví... příjde mi , že ČSSD a KSČM spojujete téměř v jednu stranu.To , že se sešly stejné názory je pouze shoda náhod... 30kč u doktora +poplatek za recept+poplatek v nemocnici + platit si mnohdy celé čístlky za léky nebo stačí jen i doplatky, je vrchol...Rodiny s malými dětmi, kde je například matka doma s dítětem a pouze otec pracuje za proměrnou měsíční výplatu je dosti málo...malé děti jsou každou chvíli nemocné ... stále platit 30kč u doktora , za recept atp... by muselo být nesmírně náročné.To samé důchodci mají důchod , pravda duchodce o duchod připravit nikdo nemuže, ale stále si doplácí za léky, mnohdy jak jsem již zmínil je platí celé a mnoho věcí se do limitu 5000kč nepočítá.
Pokud by tu byla otázka , zdali doma neplatíme za potraviny,plyn,elektřinu atd... tak si spočítejte například , že operace stojí peníze a už i ty léky a poplatky které ten člověk zaplatil , je mnoho a mnoho peněz.
Možná lidy s velkými příjmi to nijak netápí , ale jak vidno,neumí se vžít do té situace TĚCH lidé , jejichž příjmi nejsou dostatečně velké na to , aby žili bezproblémů nadále.
A ke zmíněné větě cituji:Podle mě snaha zrušit poplatky je jen populistické gesto, jak získat na svoji stranu zase víc voličů a dostat se k moci. konec citace , předvolební sliby , to dělá každá strana at už si to připouští, nebo ne ... Podívej me se na ODS ... sliby chyby. V tomto případě velmi draze zaplacené...
Dívam se na to z obou stran ... kdybych si měl vybrat já svou vládu , vyberu si ji tak , aby se zkládala z lidí , kteří jí obohatí o něco dobrého pro občany a ne jen pro to , abych byl úspěšnějším politikem.Mirek Topolánek udělal''kosmetické upravy ve vládě'' jen , aby se neřeklo. (Já osobně jsem PROTI kmunistům , komunisty v žídném případě a to ani v nejhorších představách si nepředstavuji ČSSD a KSČM za partnery.
naopak , mé názory se nejvíce blíží názorům ČSSD konec tečka )
Pokud by tu byla otázka , zdali doma neplatíme za potraviny,plyn,elektřinu atd... tak si spočítejte například , že operace stojí peníze a už i ty léky a poplatky které ten člověk zaplatil , je mnoho a mnoho peněz.
Možná lidy s velkými příjmi to nijak netápí , ale jak vidno,neumí se vžít do té situace TĚCH lidé , jejichž příjmi nejsou dostatečně velké na to , aby žili bezproblémů nadále.
A ke zmíněné větě cituji:Podle mě snaha zrušit poplatky je jen populistické gesto, jak získat na svoji stranu zase víc voličů a dostat se k moci. konec citace , předvolební sliby , to dělá každá strana at už si to připouští, nebo ne ... Podívej me se na ODS ... sliby chyby. V tomto případě velmi draze zaplacené...
Dívam se na to z obou stran ... kdybych si měl vybrat já svou vládu , vyberu si ji tak , aby se zkládala z lidí , kteří jí obohatí o něco dobrého pro občany a ne jen pro to , abych byl úspěšnějším politikem.Mirek Topolánek udělal''kosmetické upravy ve vládě'' jen , aby se neřeklo. (Já osobně jsem PROTI kmunistům , komunisty v žídném případě a to ani v nejhorších představách si nepředstavuji ČSSD a KSČM za partnery.
naopak , mé názory se nejvíce blíží názorům ČSSD konec tečka )
21
SirStumir
14.1.2009 17:12
Paroubek není proti radaru, ale chce referendum, v tom je rozdíl!!!
22
SirStumir
14.1.2009 17:19
Tento článek chce jenom pošpinit ČSSD a dávají do souvislosti s komunisty. A proto, pokud lidé chcete dále vládu Topola volte ODS. Jen s nimi příjdete o všechny své peníze! Tak proč je nevolit? :)
23
Axiss
14.1.2009 22:22
SirStumir: To je přesně myšlení vás komunistů nebo voličů ČSSD. Že vás nějaká pravicová vláda zbaví peněz. Kdy už si konečně uvědomíte, že to, jak se v životě máte, že to vám žádná vláda neovlivní. To je jen na každém z nás, jak si to udělá, jak se snaží, jestli chce obětovat volný čas a mít se dobře, nebo jestli neudělá víc práce než musí a potom si bude stále stěžovat.
24
Pítr
28.2.2009 22:06
Platby za položky na receptu zrušit. Snad i za ty recepty je zrušit. 30kč zachovat. Doma taky žeru,tak proč si za to nezaplatit v nemocnici. Někdo výše napsal,že za el.,plyn,atd platím navíc i doma,ale to jsou jen zálohy.Stejně to bude mít za celý rok přeúčtováno od elektráren a plynáren...,ne? Taky si myslím,že poplatky za použitý materiál by si měli lidi platit taky ze svého. Je to prostě o riziku a štěstí.Když si někdo zlomí nohu,tak má hold smůlu. Zaplatí si to ze svého tu fixaci a tak kolem toho ošetření. Je to stejně jako když se mi pokazí auto,taky platím ze svého.... No a pokud momentálně nemám na své ošetření,tak to budu dlužit. Stejně jako třeba když někdo vyleze z vězení,taky dluží za pobyt... Peníze které se ušetří za ošetření které je pro,víceméně každého,dostupné se dají použít na zdostupnění léčby té opravdu drahé,kdy operace stojí milion korun.Nebo taky někdo,kdo potřebuje drahé léky celoživotně atd. V tom spatřuji solidaritu. Když to někdo opravdu potřebuje a ne,že se budem snažit platit všechno za všechny... Takovýto systém je taky možný,ale to už by muselo dojít ke změně společenského systému dost radikálně(patrně celosvětově).Takové pokusy tu už byly a zase se našli nějací politici,kteří to zneužili...
25
Pítr
28.2.2009 22:08
Axiss s tou změnou volebního systému souhlasím na 100%. Dát vítězné politické straně větší volnost k uskutečnění svého voleb.programu. Jenže politické prasata to takto nechtějí.
26
Tomášek
26.5.2009 22:08
Naprosto, na 100 %, souhlasím. Skvělý článek!
27
Fingon
27.8.2009 12:17
Krasný clanek !! Plne souhlasim a chvalim! Jen tak dal!
Přidání nového komentáře
V diskusi používejte diakritiku. Bez ní může být váš komentář smazán. Pokud s článkem nesouhlasíte, nebo jen chcete vyvolávat flame, bude pro obě strany lepší, když se zdržíte diskuse.