Jaroslav Hutka - Zbabělec se sklony k pomlouvání

Datum: 14.11.2007, Přečteno: 3844x, Navštíveno: 7074x
Kategorie: Špína - Špína (Nezařazené nicky)
Soubory: 6-jaroslav-hutka.jpg
Tagy: jaroslav hutka jaromír nohavica karel kryl stb politika hudba komunismus
Jaroslav Hutka
Jaroslav Hutka (Zdroj: iDnes.cz)
"Udavač z Těšína, koncert mu začíná, vtíravým hlasem svým bude nám zpívat," notuje Jaroslav Hutka chytlavou melodii své poslední písně. Udavačem z Těšína myslí kolegu písničkáře Jaromíra Nohavicu, který na konci osmdesátých let spolupracoval s komunistickou Státní bezpečností. (Zdroj: iDnes.cz).

Jaroslav Hutka, tento neúspěšný politik Balbínovy poetické strany. Jaroslav Hutka, který kdysi zbaběle utekl z republiky, aby po návratu parazitoval na jménu Karla Kryla (který, na rozdíl od Hutky, něco pro tuhle zemi dělal i v exilu), Jaroslav Hutka, který nyní pomlouvá své kolegy, samozřejmě pro vlastní zviditelnění.

Jaromír Nohavica chodil v době minulé na výslechy, podával, jak už tomu u většiny podobných bývalo, nedůležité informace, jen aby mohl zpívat, aby mohl aspoň takhle doma národu pomáhat. Hutka? Utekl, žil na podpoře a pořádně nic nedělal, vrátil se, teď už jen pomlouvá.

Karel Kryl neměl Hutku příliš v oblibě. Hutka měl vždy ručičky dozadu, nikdy pořádně nepracoval a doma i v cizině parazitoval, pobíral sociální dávky, válel se. Po návratu do země zjistil, že jsou zde mnohem úspěšnější muzikanti, kteří ještě k tomu celé ty roky předtím pomáhali zdejším lidem. Tohle ho celý život štve, že Karel Kryl odejde a je schopný vykazovat i nějakou aktivitu v zahraničí, že jiní chtěli zůstat, pomáhali doma, i když se potom nemohli nevyhnout výslechům. Hutka je jen závistivý člověk, který v životě nic nedokázal, protože nikdy nechtěl pracovat. Typický volič ČSSD, který závidí svému sousedovi, protože soused pracuje a má se lépe.

Informace o tom, že komunisté na Jaromíra Nohavicu tlačili, jsou již známé. Ale je potřeba pořád vytahovat tyhle věci, když už jednou byly zveřejněny? Lidé si snad dokáží na věc udělat vlastní názor i bez Hutkovy nové "písně", která je mimochodem nevalné kvality, ať už co do hudební, tak i textové stránky. Jsem přesvědčený o tom, že je Jaromír Nohavica slušný člověk, který nikdy nikomu neublížil. Dneska každý píše o tom, jaký to je zrádce a podobné nesmysly. Je lepší nechat zničit život sobě a celé rodině, než říkat komunistům bezvýznamnou pravdu? Byli byste v té době u pravidelných výslechů stejní hrdinové, jako jste dnes, když nadáváte Nohavicovi do zrádců? Je lepší utéct z republiky, brát sociální dávky a nic nedělat, tak, jak to dělal Hutka, nebo je lepší zůstat, pomáhat lidem doma s tím, že dříve či později mě potom komunisté k nějaké té "spolupráci" donutí?

Když zpíval po revoluci Karel Kryl s Karlem Gottem na balkoně Melantrichu, byla to ostuda. Národní hrdina Kryl s komunistickým oblíbencem Gottem, který při první příležitosti převlékl kabát? To ne. Jsem si ale jist, že kdyby Kryl zpíval s Nohavicou, že i kdyby Kryl věděl vše, co víme my dnes, že by se nezlobil.

Autor: Axiss

Související články

Diskuse k článku (21)

1 Lukáš 29.2.2008 21:23
Souhlasím s tím, že píseň Udavač z těšína je nevalné kvality. Nohavicovy písničky jsou určitě líbivější. Ale jinak to zas až tak černobíle nevidím!
Lukáš
2 luboš 29.2.2008 23:03
Kdyby pan Karel Kryl žil tak by hutku za ty jeho blitky kopl do držky.
3 Silvie 05.4.2008 06:39
Souhlasim s Lukašem. V době, kdy Nohavica spolupraci podepsal, šlo už jen o prospěchářství. Ty doby, kdy šlo o život, byly pryč. Známých má člověk dost, ale opravdových přátel, těch už je míň. A těch opravdu charakterních je poskrovnu. Nepřekvapuje mě to, je to život, plný zklamání.
4 mirekw4c 28.4.2008 12:38
Hutku jsem slyšel poprvé "naživo" v Brně - živá nahrávka Stůj břízo zelená - dobrý. Po "sametu" jsem ho slyšel v době dělení republiky - už mi neměl co říst!
Hohavicu jsem poprvé slyšel naživo na koncertu Plíhala - měl tehdy zákaz, tak byl "hostem". Byl líznutej, ale ani náhodou nenudil jako Hutka! A co myslíte, co mi teď servíruje můj Windows Media Player? No, Hutka to není, ani náhodou.
5 Vlasta 10.5.2008 10:01
Pan Hutka je ubožák s pocitem nedocenění.V životě nic nedokázal.Utíkat před problémy dokáže každý zbabělec.A vrátit se,když nehrozí nebezpečí dokáže taktéž každý zbabělec.A plivat špínu na nejoblíbenějšího písničkáře dokáže jen závistivý,podlý,zapšklý "hrdina" Pan Nohavica je empatický,lidový,vtipný a hlavně oblíbený textař a písničkář.Lístky na jeho koncerty je obtížné sehnat.Předčil ho v mých očích pouze Karel Kryl.
6 toas 20.5.2008 22:03
Hutka je 3,14ča a nikdy ho nebudu mít rad...Nohavica je pro mě bůh a Hutka se mu nehrabe ani po kotníky.Hutka je zakomplexovanej zavistivej idiot kterej neumi nic jineho než pomlouvat... Hutko ses nula a vzdycky budeš!!!!!!!!!
7 Písnička 28.4.2009 11:51
Já, písnička od písničkáře, mám za cíl pranýřovat, pochvalovat si a nebo stěžovat, žalovat, rozplakávat či rozesmávat.... nedělám si ambice na líbivost u mas... to už bych byla jen pustá komerce. Jarda Hutka je boží člověk, a Nohavica odporný zbabělec, plagiátor a farizej.
8 Atllan 26.5.2009 01:33
Ahoj Axissi.

Možná i ty jednou dospěješ do stadia, kdy začneš rozeznávat pravdu od lži a falše, přátelství od zrady a čistotu duše od lidské špíny. Ale dokud si nebudeš jist, že to dokážeš, bylo by možná lepší zdržet se takových odsudků, jaké jsi předvedl v tomto článku. Právě jsi plivl do tváře nejen Jaroslavu Hutkovi ale také všem ostatním, kteří nepodlehli. A věř tomu, že byly i mnohem horší doby než ta, kdy Nohavica podepsal a že tehdy nepodlehnout bylo daleko těžší, než si možná dokážeš představit. Že se Nohavica stavěl do pozice bojovníka proti komunistickému režimu i poté co podlehl je hodně smutné ale mnohem smutnější je fakt, že se do dnešního dne nedokázal ke svému selhání postavit jako chlap a říct svým obdivovatelům, jak to tenkrát bylo. A to, že se ti líbí něčí písničky, nemusí ani zdaleka znamenat, že jejich autor je rovný chlap.
9 Tomáš 17.11.2009 14:44
Ahoj,dovolím si pro Tebe citovat K.Kryla z rozhovoru s Milošem Čermákem kde řekl mj. o J.Hutkovi:Velmi tvůrčí člověk,inteligentní a hloubavý.Muž, kterého si vážím a uznávám ho.Dobrý a ukázněný partner v rozhlasových povídáních a písničkách.Skvělý interpret svých písní.Bohužel,typ člověka,jenž se sám lituje,když je v úzkých.Mám radši lidi,kteří se perou.Ale to neříkám jako hodnocení-pouze konstatuji naše odlišné charaktery a temperamenty.V každém případě se velmi zasloužil o to,že něco jako česká folková písnička existuje.
10 slečna Pampe 10.12.2009 20:20
Axissi... máš trošku nepřesný informace... pověděl bys mi, odkud je bereš? Když tu tak povídáš o povaze pana Hutky... ty ho znáš? Je to blízký přítel? Protože to, co o něm "víš" je naprostá sra*ka....
11 Axiss 10.12.2009 23:04
slečna Pampe: Já o něm nevím nic. Jen pomlouvám jeho vlastním stylem (stylem pana Hutky), který někde něco zaslech, ale hned ví, jak to všechno bylo.
12 matejj3 11.10.2010 15:09
Karel Kryl mal Hutku v malicku a vzdy bol nad vecou!!
13 Jan 20.10.2010 14:17
Jaroslav Nohavica zůstane navždy v naších srdcích :) Je to umělec, je to skvěly textař , který dokáže si se slovy hrát , až neuvěřitelným způsobem :)

Pořád zde mluvíte o udavačství :)
Co bylo , bylo? Někdo v mládi kradl , něco podváděl svou ženu s jinou , někdo bral drogy a někdo pil před 18 :)

Jen jste všichni tady chytří :) Slečna Pampe , atllan :) možná jste tu dobu zažili , možná ne :) Ale Pan Hutka nemá Talent na to , aby dokázal předčít Nohavicu.

Jen na závěr ..
Bohužel , každý udělal nějakou Chybu :)
A pan Hutka by si měl sebrat odvahu a omluvit se , když ani v dospělosti nemá rozum .. Skrvnit někoho hloupou písní... Pardon ,ale to je až nemorální
14 Milan 18.12.2010 21:40
Zviditelnovat se na neci ukor se nedela pane Hutko.

Nohavica je "Pan pisnickar", na jehoz koncerty je vzdy vyprodano i bez toho, aniz by spinil druhe. Je videt, ze lidi zajima dobra muzika a ne to, co bylo.

Zavist je oskliva vec, vidte pane Hutko. A i kdyby byl Nohavica sefem STB, tak pujdu na jeho koncert 1000x radsi nez Vas:)

I tak mejme pana Hutku radi... skoda jen, ze nema svedomi..
15 Jan 16.2.2011 09:08
Jedno je mi jasné: v obrácené situaci by se Nohavica vůči Hutkovi tak podle nezachoval!
16 klamm 04.10.2011 18:57
Dikce článku je naprosto nechutná a pro slušného člověka šokující. Například věta "Jaroslav Hutka, který kdysi zbaběle utekl z republiky, aby po návratu parazitoval na jménu Karla Kryla (...)" je ovšem nejen urážlivá, nýbrž také nepravdivá. Mohl by autor uvést jediný příklad Hutkova domnělého parazitování na Krylovi?

Všechny ty žvásty o neúspěšném písničkáři apod. mi připomínají rétoriku komunistického Rudého práva - jen tehdy se psalo o "ztroskotancích". Dnes jsou to tedy "neúspěšní", nicméně ten násilný, agresivní demagogický jazyk zůstává.

Pan Axiss má evidentně problémy i s logikou: když Hutka prý zbaběle utekl z republiky, co udělal Karel Kryl? Emigroval rovněž. Já ani jednoho za zbabělce nepovažuji. Zbabělý je spíš pan Axiss, který se za svůj pamflet ani nedokázal podepsat.
17 David 05.10.2011 21:19
Ano, souhlasím. Tento článek je neskutečně černobílý. Já sice mám radši Nohavicu, ale ten udělal tu chybu, že se k ničemu nechtěl vyjádřit. A s tím typickým voličem ČSSD si to nechte.
18 mág 28.10.2011 18:55
pokud je test inteligene, na stejne úrovni jako pan Hutka, je to opravdu člověk , hodný politování,bojovník za pecí, posera, a neupřimný , a co se týče tvorby, snad nebudete srovnavat mistra nohavicu s tou nulou jménem hutka
19 Mažńák Adolf 13.12.2011 01:08
Proč pět chvalozpěvy na jednoho, či onoho pěvce. Pan Hutka má ještě možnost projevit svojí poetiku a nemusíme ho odsuzovat za toto kostrbaté dílo, které jistě stvořil v záchvatu závistivého vzteku na úspěšnějšího udavače. V noci pod dekou vzlykám a již se těším na další mocnou píseň která mnou otřese, jako s každým přisluhovačem režimu, který nemá tu odvahu śe vrhnout pod vlak a odčinit ten parazitický zločin, že jsem žil a pracoval v socialismu. Prosím o urychlené dokončení díla, snad mi dá zapomenout na mé soudobě řečené "provary z dob minulých". Právě jsem po x té sjel paměti Jana Masaryka, tam je víc levicových a sociálně spravedlivých názorů tohoto zapřisáhlého pravičáka než v Dass kapital fon Karl Marx.
20 wiaxer 13.12.2011 01:30
Reakce atllan: panu Hutkovi nelze uvedený úkon fyzicky provést, jelikož má na lících hodně dredovatý porost vousů a plivanec do tváře tak nepřichází v úvahu. Vulgárněji řečeno by se jednalo o kemra /s malým k/ do zplstnatělého porostu brady zmíněného umělce. Světu mír.
21 Bára 20.1.2012 20:08
Pan Hutka má texty, které nelze jednoduše konzumovat, je třeba se nad nimi zamyslet. Jarek Nohavica je líbivější. Ale to neznamená, by měl být pan Hutka nula. Výborně glosuje, není lhostejný, není shovívavý, někdy je zahořklý, někdy rozhněvaný, ale je to rovný a slušný chlap. Což o panu Nohavicovi říct nelze.

Přidání nového komentáře

V diskusi používejte diakritiku. Bez ní může být váš komentář smazán. Pokud s článkem nesouhlasíte, nebo jen chcete vyvolávat flame, bude pro obě strany lepší, když se zdržíte diskuse.

Součet 9 + 12
* Povinná položka